OK
×
Actievoerder
Mar Hohenstein

Opnieuw op de bres voor MS

Omdat vele kleine donaties ook een grote kunnen vormen heb ik deze actie opnieuw opgezet; ik wandelde de Nijmeegse vierdaagse in 2011 ook voor het MS Fonds. Ik hoop ook dit jaar vele kleine en grotere donaties te mogen ontvangen zodat die samen groots mogen eindigen voor dit goede doel... want vele stapjes vormen immers ook een afstand

Aanvulling:

Helaas is het niet gelukt om mijn doel te halen. Door diverse (prive) omstandigheden gecombineerd met n hittegfolf ben ik na 2 dagen gestopt omdat ik de 3e dag niet het risico wilde lopen om onderweg aan de kant gevonden te moeten worden.
Toch dank ik de sponsors die ook nu vertrouwen in mij haddden om het weer te halen.

18-07-2013 18:54
.....de warmte was te veel voor mij; na 80km in 2 dagen heb ik moeten besluiten dat het geen goed idee zou zijn om ook de 3e dag te starten

Meer zal ik schrijven zodra ik weer thuis ben

Edit

Meer schrijven kwam er niet meer van omdat ik in een vrij nare privè situatie zat (die was overigens mede verantwoordelijk voor het feit dat ik de hitte deze keer niet kon verdragen)

Dank voor uw vertrouwen in mij maar helaas mocht het me deze keer dus niet lukken om 160km te wandelen
12-07-2013 08:37
Vrijdagavond 28 juni begon de KM + mars, de jubileum tocht van de RWV waaraan ik "dapper" ben begonnen, in de regen...

Op ca 14,3km heb ik eveneens "dapper" besloten dat ik niet verder zou gaan, het water stond me letterlijk te hoog in de schoenen en met elke stap sopte het tussen m'n tenen door.

Zó wilde ik niet verder gaan, dat zou te veel risico zijn voor de nu al zere voeten; de Nijmeegse vierdaagse zou al over 2,5 week zijn en die wil ik dit jaar weer proberen te halen dus na kort intern overleg met mezelf heb ik deze beslissing genomen.

Bij de 2e rust ben ik dus in de 'blik & veger' auto gestapt van Larissa waar ook Ardie in zat en zij hebben mij naar de 1e grote rust in Zwartewaal gebracht.

Daar heb ik mijn natte broek verwisseld voor een droge en schoenen uitgedaan en omgekiept... er liep letterlijk een straal water uit wat mij enigszins verbaasde... het was dus niet alleen een gevoel van soppen geweest.

Met enige tegenwoordigheid van geest had ik last minute 'n stapeltje oude kranten in m'n tas gedaan welke nu dus meteen in de drijfnatte schoenen gefrot werden en m'n inlegzooltjes per stuk als makrelen in kranten gewikkeld. Eenmaal thuis waren die kranten al geheel doorweekt en heb ik er droge in gedaan.

Ik ben 's middags terug gegaan naar de finish om een wandelmaatje binnen te halen en ook het echtpaar Carla en Arjan waarmee ik gestart was en in de achterhoede zou blijven...

Vooral de mening van een (snel) wandelaar die om half 12 al binnen was als ook van Erik die om 16:00u binnen kwam en zei dat dit een zware KM was bevestigde mijn besluit alleen maar méér dat dit de juiste was...

Aan mijn vrienden op het dampersforum zeg ik mijn dank aan jullie allemaal voor jullie support en lieve reacties... dat doet écht goed, zoals ook mijn aanwezigheid vanmiddag bij de finish van mijn medewalkers zo gewaardeerd werd.

En nu voorbereiden voor Nijmegen
12-07-2013 08:26
Op 8 juni waren de Vierdaagsetrainingstochten van 25, 35, 45 en 55km door het RWV georganiseerd welke vanwege hun 85jarig bestaan als extra nu ook 5, 10 en 15km routes hadden gepijld.

Ik had een best drukke dag vandaag en heb m'n gewenste 35km dan ook zonder schuldgevoel omgezet in de 15km en deze samen met Larissa gewandeld; zij had vanwege een achillespees blessure niet mee kunnen doen aan de KM Dordrecht maar hoopt wel de 4daagse weer mee te kunnen doen dus dit was een soort van revaliderende test wandeling voor haar.
En qua tijd kwam het voor mij dus beter uit vandaag en daarom besloot ik dus gezellig samen met haar mee te wandelen.

De start was bij WION in Rotterdam Ommoord en we hebben een schitterend 15km lusje gelopen door o.a het Lage Bergsebos en langs de Rotte... werkelijk geen straf en met dit weer erbij gewoon een feestje op zichzelf.

Als van oorsprong Rotterdamse moest ik bekennen dat ik dit gebied als voetgangster nog niet eerder gezien had, wel op de motor en snorbrommer maar dan zie je alles toch vanuit een andere hoek hè...

Op naar de volgende tocht maar weer
15-05-2013 20:13
80km gelopen binnen 18 uur, wat bezielt iemand om dat te willen doen ?

Ik weet het inmiddels maar het is té lang om hier neer te zetten, ook was dit even een uitstapje naar een ander goed doel dat ik wilde dienen...
Daarom hier de link naar mijn blog met het verslag van die KM en de bijbehorende foto's:

26-04-2013 02:06
En ja, al 2x eerder bleken mijn nieuwe schoenen de 12-14km niet te willen passeren zonder mijn voeten te veel pijnlijke plekken en blaren te geven en dus had ik besloten dat ik ze zou gaan verkopen en vervangen voor andere... maar ja, welke dan ?

Mijn eerste set schoenen zijn Timberland en waren prima bevallen maar de linkerschoenzool vertoont aan de linker en rechter binnenkant nu een vreemde 'drempel' op hoogte van de kleine teen en bal van de voet.

Feitelijk is dat precies waar de schoen de vouw maakt tijdens het lopen, maar de rechterschoen vertoont die 'drempel' niet.

Mijn aangemeten inlegzooltjes werken echter als de prinses op de erwt en maken van het vouwtje in de binnenzool een heuse bult die dus blaren veroorzaakt.

Een alternatief is wat stevigere inlegzooltjes die niet de vorm van de drempel doorgeven welke ik in mijn 4daagse debuutjaar gebruikt had.

Maar igg heb ik mijn nieuwe 26km oude Lowa's (Renegade) op 17 april kunnen verruilen voor een ander type Lowa's (de Scorpio) maar moest natuurlijk zo snel mogelijk weten of deze mij wél de 14km voorbij zouden laten komen zonder klachten.

Uiteindelijk dus dezelfde middag maar besloten om even een blokje om te doen door mijn eigen Krimpenerwaard... het was al over vieren voor ik vertrok dus als ik zou gaan wandelen tot minstens 18.00uur was dat, met mijn gemiddelde van 5km p/u dan toch immers minstens 10km.

De schoenen dus voorzien van een paarse (oude aktie veter die ik nog had) en een roze veter van 2013 (t.g.v de KWF die door Sunnywalks.nl verkocht worden) en op pad gegaan.

De Krimpenerwaard heeft echt mooie plekjes en vele dieren zijn hier graag te gast waaronder ook vrij regelmatig de zilverreiger, waarvan ik een foto maakte samen met 2 zwanen ter hoogte van Ouderkerk a/d IJssel.

Even voor 18:00uur kwam ik aan in de Loet waar ik een tosti heb genomen en een lekkere warme cappuccino alvorens ik weer op huis aan zou gaan... Dat zou me toch nog zo'n anderhalf uur kosten dus met wat geluk was ik dan nog wel voor het donker thuis.

Eenmaal vlakbij huis, in het Krimpenerhout zat een zwaan de veren te poetsen en keek mij even aan toen ik stil stond om een foto te maken.

En qua timing had ik het inderdaad goed uitgerekend want tegen 20:00uur was dit mijn uitzicht van een waterig zonnetje dat onderging.

Rond 20:15 uur weer thuis was, met 16km op de GPS teller én, zonder blaren...

Zover was deze test dus geslaagd... met deze schoenen durf ik een volgende langere tocht wel aan.

Misschien de Kennedymars van Dordrecht eind deze maand ?
26-04-2013 01:58
Het beloofde een prachtige 2e Paasdag te worden en dat werd het inderdaad...

Na een beetje rare start was ik eerst in een woonwijk terecht gekomen waar ik toch wel snel begreep niet goed te zitten, maar er nog wel een mooie foto kon maken van de opkomende zon.

Uiteindelijk ben ik terug gelopen naar de kruising die ik als eerste was gepasseerd en zou daar dan op Ineke wachten die wat later kwam.

Ze had de zomertijd namelijk wel als alarm ingesteld, alleen de tijd zelf niet vooruit gezet.

Helaas echter liep ik haar mis doordat wat later bleek, zij na de start rechtsaf gegaan gegaan was i.p.v linksaf en zo dus op een ander punt kwam dan waar ik stond te wachten.

Hierop ben ik dus zelf maar verder gaan wandelen wat geen probleem was, er was immers voldoende natuurlijke bedrijvigheid te zien om me heen.

Deze wandeltocht werd mijn eerst 40km sinds mijn blessures van vorig jaar en deze tocht ging geregeld heuveltje op en af waardoor er andere spieren aangesproken werden dan bij het alleen recht vooruit lopen.

Omdat ik de 40km liep kwam ik op sommige plekken echt niemand tegen omdat zo leek wel, het merendeel de 25km liep die dag.

Maar het extra lusje dat ik dus moest lopen kwam wel langs hele mooie plekjes.

Volgens mijn GPS was mijn wandeltempo op sommige momenten opgelopen tot ca 6km p/u en nadat ik de motorcross gepasseerd was bleek dat zij net bij de 1e rust was aangekomen.

Na de rust zijn we samen verder gegaan maar ik liep vandaag opnieuw op mijn nieuwste schoenen en besloot net na het verlaten van de rust dat ik die tóch wilde verwisselen voor mijn oude omdat de kleine teen wat warm aanvoelde en de bal van de voet, net onder de linker grote teen als blaar aanvoelde.

Dat wilde ik niet erger laten worden dan nodig en dus stopte ik om de schoenen te wisselen die ik uit voorzorg weer in de rugzak had gedaan.

We hebben genoten van de omgeving en het weer want wat was dit gezellig wandelen zo, met het zonnetje erbij.
Het was nog wel wat frisjes maar door het blijven lopen voelde je dat niet eens als storend.

Een volgende rust zou na het overvaren met het pontje van Gouderak zijn waarvoor we bij de start een kaartje hadden gekregen dat we moesten overhandigen aan de kapitein.
Ook hier natuurlijk even een fotomomentje van gemaakt.

Nadat we waren overgevaren hebben we de lunchpauze in een cafetaria in Moordrecht gehouden waar we feitelijk net op tijd waren want daarna werd het er erg druk en werden zitplaatsen schaars.

Hierna zijn we weer verder gewandeld en kwamen in de regio Nieuwerkerk a/d IJssel terecht alwaar ook weer leuke bruggetjes waren en andere leuke vergezichten.
We hadden er nog steeds beste zin in en nagenoeg nergens last van.

Na opnieuw een rustpauze kwamen Ineke en ik weer samen te lopen omdat de bekende nog steeds sneller ging en uiteraard moe zou worden door zich aan ons tempo te gaan houden.

Uiteindelijk hebben we de tocht om even voor vijf uur afgesloten wat mij eerst een slechte tijd leek maar later terugdenkend aan de start tot de conclusie kwam dat ik feitelijk pas om over acht uur was gaan wandelen. En als je daar dan de pauzes bij optelt is het voor mij dus een acceptabel gemiddelde tijd om, wat later bleek op de GPS, 42km te wandelen.

Ook het boekje met de stempel en het plaatje van deze dag op de foto gezet net als de vlakke blaar die toch net onder en op de grote teen van de linkervoet was ontstaan.
26-04-2013 01:11
(even wat achterstallig blogwerk invoeren; Dit betrof een wandeltocht op 16 maart 2013)

Vorige week zaterdag zou ik eigenlijk gaan wandelen in Maassluis maar het was zo enorm troosteloos dat ik ervoor gekozen had toch maar geen 30km in de regen te gaan trainen...

Ok, dan maar een watje ;)

Maar toen bleek dat ik vandaag vrij zou zijn en er een tocht georganiseerd was door de RET waar ook de langere km's gemaakt zouden kunnen worden had ik dus besloten daar dan maar voor te gaan.

Met 3 andere walkers, Ineke, Silvia en Opa Paul van het wandelforum afgesproken dat we voor de 25km zouden gaan en dus om half 9 afgesproken in de kantine van de RET.

Het werd helaas toch een natte start wat pas tegen half 11 weer op hield.
Desalniettemin was onze conclusie achteraf dat het toch minder erg is om met z'n allen nat te worden dan alleen

We hebben langs het vliegveld gewandeld en delen van Overschie, Berkel en Rodenrijs en Schiebroek gezien.
Onderweg zijn we ook nog Schotse hooglanders tegen gekomen in een park en zij hadden ook een jong in de groep welke goed beschermd werd en we er voorzichtig een foto van namen.

Tegenwoordig ben ik weer rook-vrij en ben ik een tevreden damper wat betekent dat ik overal met mijn 'gadget' oliespuitje even op de foto ga.

Zo ook een foto gemaakt dus met de molen op de achtergrond welke we passeerden langs de Rotte.

Helaas heeft mijn rechter nieuwe schoen een knelpunt op m'n kleine teentje waardoor ik op ca 14km besloot de schoenen te wisselen voor de oude die ik gelukkig -net voor vertrek thuis- besloten had in de rugzak te doen.

Eenmaal thuis bleek het kleinste teentje een formaat gegroeid te zijn omdat bovenste 2 kootjes nu 1 leken door het flinke vochtkussen wat daar ontstaan was

Ook had ik, door me iets te veel aan de snelheid van de overige walkers te willen houden, m'n knieholtes wat overbelast waar ik nog de hele avond lol van heb gehad...

Gelukkig bezitten we een bad en heb ik lekker even gedobberd in het warme water met spierontspannende badkorrels en na een massage van Arnicaforce creme ben ik gaan slapen om de andere morgen geheel soepel uit bed te komen.

De blaar die overigens niet kapot gegaan was, bleek ook al aan het indrogen dus het was uiteindelijk best een geslaagde wandeldag... de volgende tocht wordt ingezet op 30 of zelfs 40km

Ook nu was er een beloning van deze 25km wandeling en de route zoals die door mijn GPS op ca 26,8km opgetekend was.
16-02-2013 20:56
Vandaag was er een wandeltocht georganiseerd die door Barendrecht zou gaan en daar wilde ik de 25km gaan doen.
Maar, het was ook de verjaardag van mijn moeder die 83 werd en aangezien haar man vorige maand 93 was geworden zouden die twee mijlpalen gecombineerd gevierd worden waardoor de middag dus bezet was.
Ik had dus de conclusie getrokken dat het wel een heel volle dag zou worden als ik vooraf eerst 25km zou wandelen om dan naar huis te moeten om te douchen en manlief op te halen en weer die kant op te moeten om in de Hoeksewaard die verjaardagen te vieren.

We waren even over negenen vertrokken en waren uiteindelijk incl. pauze om 5 over 12 weer binnen.

De 1e 15km voor mijn zoon en mijn 2e was een feit... misschien een volgende tochtje de 25km ??
14-02-2013 23:19
Samen met opa Paul heb ik op 3 februari de 15km gewandeld in en rond het Kralingsebos.

Het waaide stevig maar bleef droog en met een gemiddelde temperatuur van ca 6C° was het goed wandelen.
Opa Paul en ik konden onszelf redelijk aan elkaars tempo vasthouden zonder al te veel problemen.

We hebben weer mooie paadjes bewandeld met leuke watertjes.

En we waren op tijd terug voor de sneeuwbuien die weer volgden in de middag.

Mijn eerste 15km tochtje van 2013 is een feit en met een mooi plaatje in het wandelboekje en een herinnering ga ik een volgende tocht uitzoeken.
26-01-2013 21:56
Vandaag heb ik samen met mijn zoon de 1e km's van 2013 gewandeld... op een sneeuwondergrond en in pittige sneeuwbuien hebben we in de Rhoonse Grienden de 10km route gelopen.

Als een ui aangekleed, met meerdere laagjes over elkaar (om wat uit te kunnen trekken indien nodig) liep ik mijn 1e km's na de lange blessure van vorig jaar.
Het is daar een prachtig gebied waar het echt genieten was, sneeuw gaf zelfs wel een extra mooi effect.
Of ik morgen ook weer ga hangt enorm af van de weersomstandigheden want wat er voorspeld is lijkt niet echt jofel om naar Rhoon te rijden... Maar deze 10km is een feit
23-01-2013 18:34
in 2011 is het me gelukt om € 1000,- voor het MS Fonds bij elkaar te wandelen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse.
Vele sponsors, grote en kleine hebben me gemotiveerd om die mijlpaal te gaan halen.

Helaas moest ik vorig jaar overslaan omdat een zeer pittige en zelfs dubbele schouderblessure me ruim 8 maanden geblokkeerd heeft.
Ik dacht eerst nog dat ik best zou kunnen lopen; ik mankeerde immers niks aan m'n benen en voeten... maar hoe moest ik dat gaan doen, als ik mijzelf niet eens behoorlijk kon wassen en aankleden. Met pijn in m'n hart heb ik de uiterste inschrijfdatum dus voorbij laten gaan.

De laatste dag van de vierdaagse ben ik wel naar Nijmegen geweest om mijn mede-wandelaars te begroeten en de sfeer eens van de andere kant van het parcours te proeven.
Het was enorm gezellig maar zó vermoeiend en.. helaas ook pijnlijk voor m'n armen en schouders dus ik had er goed aan gedaan dat jaar niet mee te doen.

Nadat de blessures op de achtergrond raakten groeide de hoop weer om tóch m'n tweetje op het kruisje te mogen halen want wat velen niet weten... het vierdaagse kruisje een koninklijke onderscheiding welke militairen bijv. vanaf het 2e jaar op uniformen mogen dragen.

Sinds eind 2011 ben ik mede organisator van de MS Fonds collecte in Krimpen aan den IJssel en dus nog steeds betrokken bij het MS Fonds.

Natuurlijk zijn er nog meer goede doelen die ik een warm hart toedraag maar, in zowel mijn privé als vriendenkring maak ik van dichtbij mee wat MS soms met iemand kan doen.
Hele gezinnen worden getroffen, niet de patiënt alleen.

En omdat ik zolang dus uit de running ben geweest door "alleen maar" een dubbele schouderdak inklemming wil ik me opnieuw inzetten voor het MS Fonds.

Ook deze keer hoop ik op uw steun te mogen rekenen, zowel financieel als mentaal, misschien alleen hier online op Facebook, fora of zelfs onderweg langs het parcours.

Ook namens het MS Fonds mijn hartelijke dank voor uw vertrouwen in mijn prestatie om 160km af te leggen en opnieuw € 1000 bij elkaar te mogen wandelen.

Mar
dakje met Geef-logo
€ 206 opgehaald Het totaalbedrag wordt elke 10 minuten bijgewerkt. Heb je zojuist gedoneerd? Dan kan het kan zo zijn dat je donatie nog niet is opgeteld bij het totaalbedrag. Geen zorgen, het komt vanzelf goed!
van € 1.000
20%

donaties

dagen te gaan

De opbrengst van deze geefactie gaat naar het goede doel: