Doelstellingen
Stichting Tibet naar School wil het onderwijs en de leefomstandigheden van Tibetaanse kinderen in Tibet verbeteren. Zij heeft geen politieke doelstelling en is een onafhankelijke stichting. Alles wat de stichting onderneemt komt voort uit de wensen en behoeften van de mensen zelf. Vanaf het begin is de lokale bevolking betrokken bij de plannen en bij de concrete uitvoering daarvan. Dat heeft geresulteerd in een enorme betrokkenheid en in enthousiaste medewerking van de dorpsbewoners.
Uitgangspunten
Tibetaanse cultuur - alles wat de stichting ondersteunt moet passen binnen de unieke Tibetaanse cultuur. De stichting stimuleert het behoud van de Tibetaanse cultuur.
Continuôteit - alles wat er wordt geônitieerd moet uitvoerbaar en haalbaar zijn en er moet uitzicht zijn op continuôteit van de ondersteuning.
Betrokkenheid - de lokale bevolking moet zich betrokken en medeverantwoordelijk voelen voor de voortgang en het welspagen van de projecten.
Onafhankelijkheid - de hulp van de stichting mag de mensen niet afhankelijk maken, maar moet juist leiden tot zelfstandigheid, het dragen van eigen verantwoordelijkheid en het verkrijgen van grotere kansen en keuzemogelijkheden. De stichting creëert daarvoor de basisvoorwaarden.