OK
×
Actievoerder

Sara fietst voor Noëlle

Sara Moret (10) gaat in de zomervakantie van 2012 samen met haar broer Teun, papa Ton en mama Corina ruim 500 km fietsen van Drenthe naar Zeeland. Mijn vriendin Noëlle heeft suikerziekte en dat kan nooit meer overgaan. Ze heeft een pompje en het gaat gelukkig heel goed met haar, maar de vingerprikjes en bloed prikken vindt ze niet leuk. Ik wil veel geld ophalen voor het diabetesfonds € 1000, maar liefst nog veel meer, zodat er dan geld is voor misschien nieuwe medicijnen waar suikerziekte mee over kan gaan. En dat Noëlle als ze groter is zonder pompje en die vervelende prikken kan. Wilt u mij ook steunen, alvast erg bedankt !! U kunt uw gift doneren op, www.geefsamen.nl/sara
08-09-2012 20:53
Hallo familie, vrienden, kennissen en andere schenkers.

Na een super geslaagde fietsvakantie met gelukkig geen pech, nou ja alleen dat Sara een keer met haar kont in de bramenstuiken zat, zomaar tegen Teun aan fietste omdat ze zat te dromen
en van de kabelbaan met een dubbele bovenlip afkwam, viel het allemaal erg mee.
Na 0 lekke banden, prachtig weer, 522 kilometer op de teller en geen overboekingen zijn we op zaterdag 25 aug. weer thuis gekomen.

Vrijdag 31 augustus 2012 hebben we op een feestelijke wijze in de dierentuin van Amersfoort een symbolische cheque overhandigt aan het Diabetesfonds.
Op deze cheque stond een bedrag van € 1.675,80. Dit geld, mede door jullie geschonken is bijeen gebracht door de actiepagina en contant geld wat mensen onderweg maar ook thuis in de collectebus gestopt hebben. BEDANKT ALLEMAAL !!
We hadden als doel gesteld om € 1.000,- op te halen en dat het uiteindelijk dit bedrag geworden is, hadden we van te voren niet durven dromen.

Nogmaals, wij hebben een geweldige vakantie gehad, heel intensief en sportief maar zeker ook erg leuk.
Trots zijn wij zeker op Teun en Sara want niet veel kinderen van hun leeftijd kunnen zeggen dat ze 522 km gefietst hebben in 8 dagen.

Groeten van Ton, Corina, Teun en Sara Moret
26-08-2012 10:26
Jeetje wat is dat snel gegaan zeg.
Als eerste willen wij even kwijt dat we een geweldige vakantie hebben gehad, helemaal super met de fiets op vakantie.
Ik weet niet of wij dit ook gevonden zouden hebben als we 1 week regen gehad hadden maar daar kunnen wij niet over meepraten want we hebben alleen maar zon, zon en zon gehad.
Wij weten niet waar we al die zon aan te danken hadden maar het was wel lekker moeten we toegeven. Je krijgt wat je verdiend zeggen ze wel eens dus ik denk dat we het verdiend hadden.
Vrijdag zijn we nog een dagje in zeeland gebleven en hebben we nog heerlijk langs het water gelopen en oesterschelpen gezocht, even lekker een dagje niks doen en uitrusten.
Zaterdagochtend zijn we niet al te laat opgestaan en na een stevig ontbijt naar de trein gefietst.
Was best spannend want we zijn nog nooit met onze fietsen in de trein geweest.
Om 9.50 uur takelde we de fietsen de trein in en de reis van 4 uur kon beginnen.
Nadat we overgestapt waren in Roosendaal, Arnhem en Zwolle stond eindelijk Hoogeveen op het bord. Het viel allemaal reuze mee met al de fietsen en bagage in de trein het verliep allemaal erg soepel.
Om 14.15 uur stapte we in Hoogeveen uit de trein en de laatste 13 kilometers werden in 40 min gefietst. Om 15.00 uur draaide we de sleutel van het huis om en de circel was rond. JOEPIE we zijn weer thuis kwam er in koor uit bij Teun en Saar, lekker weer in mijn eigen bed slapen !!
Het totaal aantal kilometers wat we gefietst hebben, zijn er 522 !!!!! zonder lekke banden.
Wij zelf vonden het ook weer heerlijk om thuis te zijn, Hobi ( het konijn ) werd uitgebreid geknuffeld en Ton ging zijn ging kijken of zijn plantjes goed verzorgd waren. Nou die waren heel goed verzord want ze stonden er super bij, Petra Bedankt.
En nu...... Wassen !!!
23-08-2012 17:44
Vandaag de laatse dag !!
Jeetje wat gaat dat snel zeg , al bijna 500 km. op de teller en dat hebben we niet eens door dat we al zo veel gefietst hebben.
Teun en Saar hebben het super naar hun zin maar zijn wel blij dat we bijna weer naar huis gaan want ze missen allebei erg hun eigen bed.
De tocht van 60 km. gaat naar Rilland- Bath in Zeeland waar we logeren bij ome Adrie en tante Willie.
Onderweg lekker koffie gedronken en het weer was wederom geweldig, lekker zonnetje af en toe een wolkje en niet te veel wind, zoals wijzelf dan zeggen, het is echt Moretten weer !
15 km. voordat we in Rilland waren fietsten we langs Bergen op zoom waar nicht Irma met man Hans en zoon Jorre wonen, dus..... effe een bakkie halen.
Het bakkie werd wat fris om weer even af te koelen.
We bleven niet te lang bij Irma dus na een half uurtje zijn we weer in het zadel gegaan.
Dat is dan wel een beetje knijpen want als je weer even hebt gezeten dan weet je weer waar de botten van je billen zitten, oeioei!!
Na een uurtje zagen we het bord Rilland, JOEPIE !! riepen de kinderen gelijk en Teun passeerde als eerste het eindpunt.
Even een fotootje schieten en door naar een bord heerlijke aardappelen met spinazie en een slavinkje, mmmm lekker Willie !!
En toen zat de tocht erop, morgen blijven we nog een dagje in Rilland om gezellig even bij te kletsen of om nog iets leuks te gaan ondernemen maar eerst lekker douchen en heerlijk slapen.
Zaterdag met de trein weer naar Hoogeveen en dan toch nog weer met de fiets naar Nieuw-Balinge waar dan de cirkel weer rond is en het totaal aantal kilometers bij elkaar opgeteld kunnen worden.
Uiteraard laten wij nog weten hoeveel er opgehaald is, wij hopen dat het leuk was om deze blogs te lezen, wij vonden het leuk om de brichten te maken en deze vakantie was echt geweldig.

Groeten van de hele fam. Moret.
Ton, Corien, Teun en onze hoofdrolspeelster Sara.
23-08-2012 17:18
Hallo daar zijn we weer !!
Na 2 dagen lekker uitrusten bij oma Jannie gaan we vandaag weer op de fiets.
Bij oma hebben we heerlijk een middag gevaren met een fluisterbootje van Sjors Jansen was heel leuk.
Daar kregen we een telefoontje van iemand van het Algemeen dagblad of ze Sara mocht interviewen en dat zou dan Woensdag in de krant komen. Uiteraard vonden wij dat goed want wie weet komen er hierdoor extra donaties binnen en in de krant staan is voor een meisje van 10 wel heeeeeeel leuk.
Dinsdag nog even gezellig gewinkeld in Naaldwijk, alle aankopen niet meenemen want dat is alleen maar extra ballast dus dat laten we bij oma en nemen dat later wel mee.
Woensdag was het een lange tocht, zo'n 75 km naar Willemstad.
Sandra kwam ons uitzwaaien wat natuurlijk super was, San je bent een schat !!
Onderweg weer veel mooie natuur gezien en we merkten dat we de randstad weer uit fietsten want het werd na mate we verder kwamen steeds rustiger.
De wind was wel erg hard die dag dus het was behoorlijk doortrappen, 2x met een pontje mee dat was voor de kids erg leuk.
We waren wel blij dat we de Haringvlietbrug over waren want die was door de harde wind wel erg lang.
Aangekomen bij de camping hebben we ons geinstaleerd in de laatste trekkershut van de vakantie, de hut had een eigen wc dus s'nachts hoefde we niet naar buiten om te plassen ook wel eens lekker.
Teun en Sara konden nog even lekker zwemmen met Ton in het zwembad van de camping dus lekker afkoelen na een flinke fietstocht.
We waren flink moe dus gingen we niet al te laat eten en vroeg naar bed.
Welterusten en tot morgen.
20-08-2012 17:49
De route gaat vandaag van Ter Aar naar oma Jannie in kwintsheul. Omdat het gisteren zo ontzetend warm was zijn we vandaag al om 8.20 uur gaan fietsen en proberen voor het warmst van de dag al ruim over de helft te zijn.
Onderweg al vroeg met de benen in het water aan de koffie want om 10.00 uur was het al 24 graden maar....... we klagen niet want we hebben het nog steeds droog.
De tocht was weer super veel langs het water gefietst en weer een hoop mooie sloepies zien dobberen.
Om 15.00 uur ariveerde we bij de fam. vd Valk in de Snoekbaars. Gezellig een feestje voor Daan en Guus omdatDaan jarig was geweest en Guus is vandaag jarig, GEFELICITEERD Guus!!!
Teun en Saar hebben daar heerlijk gezwommen en wij vooral gezellig bij gekletst. Ook nog even met de donatiebus rond gegaan waar ruim in gedoneerd werd, bedankt allemaal!
Om 21.00 uur waren we bij oma waar we ook gezellig even bij gekletst hebben maar toch niet al te laat naar bed zijn gegaan want het lampje ging toen snel uit bij alle 4.
Morgen en overmorgen blijven we nog bij oma dus woensdag gaan we de zadels weer op.
Welterusten en tot woensdag.
18-08-2012 17:48
Na een wel verdiende rustdag gisteren begonnen we vandaag wat eerder omdat het een warme dag zou worden.
De route van vandaag was wederom 60 km.
En inderdaad het was erg warm maar wel te doen.
Veel drinken en genoeg uitrusten in de schaduw.
Vandaag fietsen we naar Ter Aar, onderweg gezwaaid naar mr. klein in Alphen aan de Rijn, haha.
Mooie tocht langs Loenen aan de vecht en Breukelen
Veel boten gezien en Teun heeft er al een paar uit gezocht.
Tijdens de koffie hadden we verkoeling opgezocht en stonden we al tot onze knieen in het water.
Bij de camping aangekomen waren we erg oververhit dat het kanaal naast de camping even wat verkoeling gaf.
Lekker gegeten en hopem op een goede en koele nacht
17-08-2012 13:21
Na niet al te goed geslapen te hebben omdat het warm was vertrekken we vandaag richting baarn.
Het was een tocht van 74 km.
Tussen de middag heerlijk gegeten, we hadden ook een donatie gekregen voor onze innerlijke mens, Johan en Cisca Lunenborg bedankt hiervoor we hebben er heerlijk van gegeten.
Het was een prachtige tocht dwars over de veluwe waar we diverse colletjes moesten beklimmen.
Om 16.45 uur waren we op de camping waar we snel moesten omkleden omdat we half 6 af hadden gesproken oI met Binja em haar collega van het diabetesfonds die geregeld hadden dat een restaurant im lage vuursche HET VUURSCHE BOS ons een gratis diner aan boden.
Bedankt hiervoor het was heerlijk.
De volgende dag hoefde we niet te fietsen om naar de volgende lokatie te gaan.
We zijn naar het museum van beeld en geluid geweest waar we onderweg Marijke Helwege tegen zijn gekomen, wij riepen haar en ze zwaaide uitgebreid terug, leuk !!
Het museum was erg leuk er was veel te doen en te bekijken dus erg genoten.
S'avonds zijn we nog even naar paleis soesdijk geweest want dat was wel erg dichtbij de camping.
Stiekem hadden we die dag toch nog 30 km. gefietste dus die worden opgeteld bij het totaalplaatje.
Morgen weer verder, we hebben er zinin.

tot morgen.
15-08-2012 18:50
na een nacht heerlijk geslapen te hebben
zijn we om 10 uur vertrokken uit hasselt.
vandaag hebben we een tocht van 60 kilometer naar 4 houten.
de eerste stop was in kampen waar wij koffie gedronken hebbben
en sara gestoken door een wesp, au!!
er stond een behoorlijke harde wind en daarom was het behoorlijk door trappen, en extra warm.
maar beter iets te warm dan de hele dag regen.
we hebben geluncht in elburg, en toen was het nog maar een stukje naar vierhouten.
om kwart over 4 kwamen we aan op camping de paasheuvel.
aangekomen bij de receptie kwam direct de baas van de camping naar ons toe en vertelde dat hij het bedrag wat wij moeten betalen voor de trekkershut terug stort in de collectebus.
geweldig toch!
na dat we de trekkershut in gericht hadden hebben we heerlijk spaghetti gegeten goed voor de koolhydraten voor de volgende dag.
vannacht weer lekker slapen en morgen gezond weer op.
oja, we hebben gezien dat de 1000 euro gehaald is, super!!
dus voor iedereen die vandaag en gisteren gedoneerd hebben,
onwijs bedankt.
tot morgen en welterusten.
14-08-2012 18:23
de eerste dag.
We waren vanmorgen live in de uitzending van radio drente
Super leuk om de dag mee te beginnen.
Om half 10 kwamen de fam. Brinkman koffie drinken .
Dat zijn de ouders van noelle.
Om half 11 vertrokken nadat de opa s en oma s tante en vriendin ons uitgezwaaid hadden en natuurlijk gedoneerd hadden.
Het weer was super, weinig wind en een lekker zonnetje.
het was een mooie tocht van 60 km.
Om half 5 draaide we de sleutel van onze hut om, fietsen uitpakken, lekker wezen eten douchen, een potje rummiecuppen, ja ton ook, en niet al te laat gaan slapen want morgen weer een lange dag van 60 km.
Welterusten.
10-08-2012 16:47
Gisteren even langs de shirtsponsor JP's Carwash en Bennie Smale geweest.
Van JP's Carwash hebben we mooie shirts met opdruk gehad om natuurlijk reclame te maken. Op de achterkant staat Sara fietst voor Noëlle plus het logo van het Diabetesfonds. Op de voorkant natuurlijk JP's carwash en Diabetesfonds. Jan Piet en Marielle natuurlijk hartelijk bedankt.
Daarna even bij Bennie en Liesje Smale langs geweest. Bennie heeft zelf ook al heel lang diabetes type 1 en gebruikt sinds kort ook een pompje net als Noëlle. Bennie wilde graag sponsoren maar wilde wel even dat we met de dames en collectebus langs kwamen. Bennie en Liesje hebben € 75,- bijgedragen voor onze fietstocht. Bennie en Liesje, natuurlijk hartelijk bedankt.
Voor beide bezoekjes, zie de foto's op de fotopagina.
07-08-2012 18:21
Even een testje met onze smartphone, speciaal aangeschaft voor onze vakantie.
23-07-2012 20:15
Hallo allemaal.
Even een kort berichtje over een aantal zaken.
Sinds onze laatste mail van 23-6-2012 is er behoorlijk wat geld gedoneerd, van bekende mensen maar ook van mensen die wij niet kennen. Natuurlijk bedankt voor al deze gulle giften. De teller staat inmddels op
€ 702,- .
Inmiddels hebben we ook T-shirts met opdruk gekregen van JP's Car Wash, een foto volgt z.s.m.. Deze week is de fietsvierdaagse van Drenthe en ook daar we willen we een dag meefietsen, om ook op deze manier aandacht te vragen. Ook heeft de fam. Brinkman een stukje geschreven voor de digitale nieuws-brief "Bloedsuiker". De link is als volgt:

Tot zover dit bericht.
Groetjes namens de hele familie Moret
24-06-2012 14:39
Zaterdag 23 juni naar iedereen in onze mailbox een e-mail verstuurd met onze fietstocht voor het Diabetesfonds. Hopen dat we op deze manier veel geld binnen krijgen en dat iedereen onze mail doorstuurt naar eigen vrienden en bedrijven. Naar aanleiding van deze mail, al weer een aantal donaties binnen gekregen.
Ook kan ons iedereen ons volgen via deze blog, facebook, twitter en hyves.

Groetjes namens Sara, Teun, Corina en Ton
28-05-2012 08:38
Dit is een eerste berichtje, om te kijken of de Blog goed werkt.
Allereerst willen we alle mensen die tot nu toe geld hebben gestort bedanken. Zeker de reactie van de heer Kees Klein naar aanleiding van het blad Dialoog is erg leuk. Zie onderstaand bericht.

Hej familie Moret!
Bedankt Sara voor de toelichting op de route. Aangezien ik in Alphen aan den Rijn woon, vraag ik je na Nieuwkoop goed op de borden "Alphen" te letten en dan even 2 x te (fiets)bellen, dan kan ik naar jullie zwaaien! (denkbeeldig natuurlijk!).
Als waardering voor Sara's initiatief voor haar vriendinnetje heb ik voor elke 10 km een euro overgemaakt! En vertel Noelle maar dat als zij over een tijdje goed is ingesteld, zij met jou ook grote fietstochten kan maken!
Want ondergetekende (nu 65) heeft in de loop der jaren aardig wat afgefietst, onder andere vanuit Alphen naar Florence en twee jaar later naar Barcelona!

Groetjes, Sara Moret
dakje met Geef-logo
€ 1.195 opgehaald Het totaalbedrag wordt elke 10 minuten bijgewerkt. Heb je zojuist gedoneerd? Dan kan het kan zo zijn dat je donatie nog niet is opgeteld bij het totaalbedrag. Geen zorgen, het komt vanzelf goed!
119%

donaties

dagen te gaan

hart Doneer nu
De opbrengst van deze geefactie gaat naar het goede doel: